Regulamin
Regulamin Sklepu Internetowego tresenraya.pl
§ 1 Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, przedsiębiorców o prawach konsumenta jak i do przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego.
- Regulamin określa zasady korzystania z usług oferowanych przez Usługodawcę i odnosi się do wszystkich stosunków pomiędzy nim, a Klientem.
- Usługodawcą oraz Administratorem danych jest Tres en Raya Martyna Zagórska
§ 2 Definicje
- Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; osoba prawna; osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę z Usługodawcą.
- Usługodawca – Tres en Raya Martyna Zagórska NIP 5732771337 REGON: 389997397 ul. Twarda 18, 00-105 Warszawa
- Produkt – dostępne w Sklepie Internetowym ubrania będące przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Usługodawcą.
- Sklep internetowy - domena pozwalająca na dokonanie zakupu produktu Usługodawcy drogą elektroniczną, dostępna pod adresem internetowym: tresenraya.pl
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Usługodawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Konto – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Klienta zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym.
- Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu z Usługodawcą.
§3 Świadczenie usług drogą elektroniczną
- W Sklepie Internetowym dostępne są następujące Usługi Elektroniczne:
A) Konto
B) Formularz Zamówienia - Korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie trzech kolejnych kroków przez Klienta:
A) Wypełnieniu Formularza Rejestracji,
B) Kliknięciu pola „Załóż konto”,
C) Potwierdzeniu chęci utworzenia Konta poprzez kliknięcie w link potwierdzający przesłany automatycznie na podany adres poczty elektronicznej. - W Formularzu Rejestracji niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych:
A) imię i nazwisko/nazwa firmy,
B) adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj)
C) adres poczty elektronicznej
D) numer telefonu kontaktowego (opcjonalnie)
E) hasło
F) numer NIP (w przypadku, kiedy Klient nie jest Konsumentem). - Usługa Elektroniczna, Konto, świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@tresenraya.pl
- Korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego Produktu do elektronicznego koszyka w Sklepie Internetowym. Złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch kolejnych kroków:
A) po wypełnieniu Formularza Zamówienia
B) kliknięciu na stronie Sklepu Internetowego po wypełnieniu Formularza Zamówienia pola „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty” - do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu Internetowego). - W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych dotyczących Klienta:
A) Imię i nazwisko/nazwa firmy,
B) Adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj),
C) Adres poczty elektronicznej,
D) Numer telefonu kontaktowego oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży, e. Produkt/y,
E) Ilość Produktu/ów,
F) Miejsce i sposób dostawy Produktu/ów,
G) Numer NIP (w przypadku, kiedy Klient nie jest Konsumentem). - Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Klienta.
- Klient obowiązany jest do:
A) Korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich;
B) Wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. - Klienta obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
Tryb postępowania reklamacyjnego Usług Elektronicznych:
A) Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Usługodawcę oraz pozostałe reklamacje związanie z działaniem Sklepu Internetowego (z wyłączeniem procedury reklamacji Produktu, która została wskazana w par. 6 i 7 Regulaminu) Klient może składać na przykład:
w formie elektronicznej na adres: sklep@tresenraya.pl
B) W opisie reklamacji wymagane jest podanie przez Klienta:
- Informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości;
- żądania Klienta;
- danych kontaktowych składającego reklamację
C) Ustosunkowanie się do reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
§ 4 Warunki zawierania umowy sprzedaży
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Usługodawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówień w Sklepie Internetowym.
- Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego podana jest w złotówkach i zawiera podatki. O łącznej cenie wraz z podatkami Produktu będącego przedmiotem Zamówienia, a także o kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany na stronach Sklepu Internetowego w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
- Procedura zawarcia Umowy Sprzedaży w Sklepie Internetowym za pomocą Formularza Zamówień:
A) Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Usługodawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia w Sklepie Internetowym zgodnie z postanowieniami Regulaminu.
B) Po złożeniu Zamówienia Usługodawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Usługodawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Usługodawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Usługodawcą.
- Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy. Sprzedaży następuje poprzez:
A) Udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego
B) Przesłanie Klientowi wiadomości e-mail.
- Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu Internetowego Usługodawcy.
§ 5 Sposoby i terminy płatności
- Usługodawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
Przelewy24.pl
Karty płatnicze
PayPal
- Klient obowiązany jest do dokonania płatności niezwłocznie po zaakceptowaniu ostatecznego zamówienia. Sklep internetowy przekierowuje Klienta do systemu płatności Przelewy24
§ 6 Koszt, sposoby i termin dostawy
- Dostawa Produktu dostępna jest na terytorium Polski.
- Dostawa Produktu poza terenem Polski jest możliwa tylko na podstawie indywidualnego ustalenia Stron, poświadczonego korespondencją mailową.
- Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu Internetowego w zakładce „Koszty dostawy” oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
- Odbiór osobisty Produktu przez Klienta nie jest możliwy.
- Usługodawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy lub odbioru Produktu:
A) Kurier DPD
B) Kurier InPost
C) Paczkomat InPost
- Termin nadania Zamówienia do Klienta wynosi do 7 dni roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano inny termin. W przypadku Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin.
- Usługodawca zobowiązuje się do terminowego nadania przesyłki jednak nie odpowiada za ewentualne opóźnienia w dostawie, które nie wynikają z jego winy.
- Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
- w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Usługodawcy.
§ 7 Reklamacje
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Usługodawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
- Usługodawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad. Szczegółowe informacje dotyczące odpowiedzialności Usługodawcy z tytułu wady Produktu oraz uprawnień Klienta są określone na stronie Sklepu Internetowego w zakładce „Reklamacje i zwroty”.
- Reklamacja może zostać złożona przez Klienta na przykład:
A) Pisemnie na adres: Tres en Raya Martyna Zagórska Płatków Róż 2/24, 02-757, Warszawa
B) W formie elektronicznej na adres: sklep@tresenraya.pl
- Usługodawca rozpatruje reklamację Klienta w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia jej doręczenia. Klient dokumentuje wady Produktu zdjęciem i dokładnym opisem wady.
- W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Klienta – Usługodawca realizuje Usługę ponownie i dostarcza Klientowi nowy Produkt
- Określając sposób realizacji zobowiązań sklepu Klient ma prawo żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową poprzez nieodpłatną naprawę albo wymianę – o ile naprawa albo wymiana są możliwe lub nie wymagają nadmiernych kosztów. Jeżeli Usługodawca nie będzie w stanie wywiązać się z powyższych żądań, Klient ma prawo domagać się odpowiedniego obniżenia ceny albo może odstąpić od umowy.
- Usługodawca może wstrzymać się ze zwrotem całości lub części płatności do czasu otrzymania Produktu lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania.
- Usługodawca ustosunkuje się do żądań Klienta w terminie do 14 dni od otrzymania zwrotu. Brak odpowiedzi będzie traktowany jako uznanie reklamacji.
- Koszt wysyłki ponosi Klient.
- Proces reklamacyjny jest opisany na podstronie
https://tresenraya.pl/pages/reklamacje
§8 Prawo do odstąpienia
- Przysługuje klientom będącym konsumentami oraz przedsiębiorcom, którym prawo to przyznane jest na mocy odrębnych przepisów.
- Klient, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów. Do zachowania terminu wystarczające będzie wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest na podstronie wskazanej w pkt. 10. Klient może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe i nie warunkuje prawidłowości skorzystania z tego prawa.
- Odstąpienie winno zostać dokonane poprzez zastosowanie środków kontaktu Klienta z Usługodawcą wskazanych w Regulaminie.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia wskazana przez Klienta weszła w posiadanie rzeczy.
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Klient otrzyma zwrot wszystkich płatności, w tym kosztów dostarczenia rzeczy nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Usługodawcę o decyzji. Wyjątek stanowią, jednakże dodatkowe koszty wynikające z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia.
- Usługodawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient – chyba, że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu. 8. Usługodawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania.
- Klient odpowiada jedynie za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia jego cech i funkcjonowania.
- Koszty wysyłki ponosi Klient.
Procedura zwrotów została dodatkowo opisana na podstronie https://tresenraya.pl/pages/zwroty
§ 9 Dane osobowe w sklepie internetowym
- Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Usługodawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o zasady wskazane w Regulaminie.
- Każda osoba, której dane osobowe przetwarza Usługodawca ma prawo do:
A) ich indywidualnej kontroli
B) ich sprostowania i uzupełnienia
C) ich usunięcia
D) ograniczenia ich przetwarzania
E) ich przeniesienia
F)wniesienia skargi do organu nadzorczego. - Dane osobowe Klientów pozyskiwane przez administratora za pośrednictwem Sklepu Internetowego zbierane są - zgodnie z wolą Klienta - w celu realizacji Umowy Sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej.
- Podanie danych osobowych zawsze jest dobrowolne, ale w określonych przypadkach - wskazywanych każdorazowo w trakcie korzystania ze Sklepu Internetowego - brak wyrażenia zgody na przetwarzanie danych może skutkować uniemożliwieniem złożenia zamówienia.
- We wszystkich kwestiach związanych z ochroną danych osobowych, Klient może kontaktować się w formie elektronicznej na adres: sklep@tresenraya.pl
- Wszystkie kwestie związane z przetwarzaniem danych osobowych zostały opisane w polityce prywatności pod adresem: tresenraya.pl/pages/politykaprywatnosci
§10 Pozasądowe rozstrzyganie sporów
- Wszelkie ewentualne spory związane z zapisami Regulaminu, strony transakcji w pierwszym rzędzie będą rozwiązywały polubownie w drodze rozmów.
- W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Klienta rezultatu, przed wszczęciem sporu sądowego może on skorzystać z wskazanych w niniejszym paragrafie możliwości porozumienia z Usługodawcą.
- Klient uprawniony jest do zwrócenia się z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w ustawie o Inspekcji Handlowej. Z reguły postępowanie jest bezpłatne.
- Klient uprawniony jest do zwrócenia się z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem i Usługodawcą do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej – zgodnie z treścią ustawy o Inspekcji Handlowej. Z reguły postępowanie jest bezpłatne.
- Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia ewentualnego sporu z Usługodawcą, korzystając bezpłatnej pomocy powiatowego rzecznika konsumentów, Federacji Konsumentów czy Stowarzyszenia Konsumentów Polskich.
- Klient może skorzystać z Internetowej unijnej platformy rozwiązywania konfliktów ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów oraz ich zasady dostępu dostępne są w na stronach internetowych powiatowych rzeczników konsumentów, organizacji społecznych zajmujących się ochroną konsumentów, UOKiK oraz Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
§11 Postanowienia końcowe
- Usługodawca uprawniony jest w dowolnym momencie do jednostronnego wprowadzenia zmian lub uzupełnień w niniejszym regulaminie. O takich zmianach Regulaminu Usługodawca zobowiązuje się informować Klientów przez informację umieszczaną w Sklepie Internetowym oraz wiadomościami e-mail do Klientów posiadających Konta. W przypadku niezgłoszenia przez Klienta sprzeciwu wobec zmian w ciągu 14 dni, Regulamin obowiązuje go w nowej wersji.
- W przypadku ewentualnego sporu z Klientem niebędącym konsumentem ani przedsiębiorcą z nadanymi prawami konsumenta sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Usługodawcy.
- Warunki współpracy określa wyłącznie Regulamin. Wszelkie materiały informacyjne lub reklamowe Usługodawcy mają charakter informacyjny i nie są wiążące pod względem prawnym.
- W razie rozbieżności oraz wątpliwości w ramach interpretacji zapisów, decydującą jest wersja polska regulaminu.